hemma från fjällen

2010-03-14 ~ 17:44:19
Har du något på hjärtat? (0) annat
nu är jag hemma från fjällen. eller jag var det igår. men inte orkat uppdatera.

veckan i fjällen var alldeles underbar. underbart väder och en underbar klass. vi bodde i stugor utanför malung där det inte fanns någon täckning, så mobilen hade man inte på sig. vi hade heller ingen elektricitet, bara lite som laddades upp genom solceller. heller inget rinnande vatten, vilket innebar vatten från bäck, utedass och ingen dusch!
tur skidor åkte vi, och det gick bättre än väntat, men många fall. haha. även roligare än väntat. tisdag och onsdag gick vi ca. 1 mil/dag på våra skidor, men det var inte farligt med tanke på det underbara vädret vi hade. soool hela dagarna. i torsdags åkte vi upp till hundfjället och ankarliften upp till kalfjället, där vi gick ca 2 km till en ravin och grävde i fyra timmar. grävde en bivack, jag sov med hanna och sofie. vi hade det myyysigt inne i snön.
morgonen åkte vi neråt, vissa i skidbacken och vissa i liften, bl.a. jag. fika på hundfjället och sen den efterlängtade duschen, och bubbelpool, och bad, och bastu, och en dusch till. underbart. sen till lindvallen till donken och käkade som bara den. efter det var det afterski, och det var nog det roligaste på vääääldigt länge. så sjukt kul alltså. sen back to malung och stugorna med en massa allsång i bussen. hela kvällen var det kortspel med hanna, joel och olof.

igår började resan hemåt, och kunde slutat tidigit då vi först inte fick igång bussen. men sen gick det och resan flöt på.

melodifestivalen igår dådå, och fel låt vann. HELT fel. sakem skulle vunnit, helt klart bäst. men men.

idag har jag jobbat och ikväll blir det back to båstad och födelsedagsfirande för joel :)

Puss!

Kommentarer

Kommentera

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0